wtorek, 5 listopada 2013

PKP czyli... Pomorskie Kobiety Przedsiębiorcze

W listopadowym odcinku PKP zapraszamy na wywiad z Angeliką Szufler, właścicielką "Retro Szafy" - naprawdę wyjątkowego miejsca w Katruzach, w którym możecie nie tylko kupić fantastyczne przedmioty, ale także rozwinąć swoje rękodzielnicze pasje :-)


1. Kiedy i jak zaczęła się Twoja przygoda z rękodziełem ?

Z rękodziełem, robótkami ręcznymi mam styczność od najmłodszych lat, zaczęło się od szycia ubranek dla lalek, potem było malowanie oraz inne techniki artystyczne. A rękodzieło na sprzedaż zaczęłam robić od momentu kiedy otworzyłam swój sklep-galerię w Kartuzach i zaczęłam studia na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.

2. Zajmujesz się różnymi formami rękodzieła… które z nich są Ci najbliższe?

Te które są związane z Kaszubami;-) Biżuteria kaszubska to to od czego zaczęłam moją przygodę z rękodziełem ludowym, ale tak naprawdę to jestem „housemaniaczką” i urządzanie wnętrz to moja wielka niespełniona miłość. Nie jestem architektem wnętrz, ale uwielbiam to robić i chciałabym się tym zajmować również zawodowo, póki co mam w ofercie kilka mebli, które sama projektuję/odnawiam, postarzam i maluję.


3. Skąd czerpiesz inspiracje do tworzenia swoich prac?

Poza tym że mam tysiąc pomysłów na dzień,a czasu za mało by je zrealizować to przede wszystkim inspiracją są dla mnie moje Kaszuby i są moim natchnieniem. Moje pomysły czerpię również z moich podróż po świecie, z obserwacji kultur i tradycji innych krajów.


4. Wiemy, że rękodzieło jest nie tylko Twoją pasją, 
ale też sposobem na życie. Opowiedz nam, skąd pomysł na "Retro Szafę"?

Pomysł na własny sklep wziął się  z tego gdyż chciałabym mieć swój biznes i robić to co lubię - miejsca w którym mogłabym spełniać siebie oraz by moje wyroby sprawiały ludziom przyjemność zwłaszcza z tego tytułu że są wyrabiane ręcznie i z wielką pasją do mody oraz projektowania, łączenia tradycji z nowoczesnością. Chciałam by ludzie jak wchodzą do mojego sklepu poczuli się ciepło i komfortowo – jak w domu….



5. "Retro Szafa" to nie tylko miejsce, gdzie można zakupić fantastyczne, ręcznie wykonane przedmioty… Prowadzisz także różnego rodzaju warsztaty… jakie?

Warsztaty i spotkania dla osób poszukujących ciekawych form spędzania wolnego czasu, chcących doskonalić swoje umiejętności, rozwijać zainteresowania i pasje. Zajęcia skierowane są do wszystkich osób  bez względu na umiejętności plastyczne i wiek. W trakcie spotkań uczestnicy poznają wybrane techniki artystyczne i rękodzielnicze . Wykonują przedmioty codziennego użytku, w tym min.:  ozdoby do domu, ikony, ceramikę, biżuterię – kolczyki, korale, bransolety, broszki…, a także przedmioty i upominki na każdą okazję - kartki okazjonalne, albumy i inne. Poznają wiele technik artystycznych. Uczą się malarstwa, rysunku, grafiki, linorytu, drzeworytu, a także dekorowania wnętrz czy renowacji przedmiotów. Oferujemy kurs grupowe dla szkół oraz grup zorganizowanych. Przygotowaliśmy ofertę warsztatową: decoupage, scrapbookingrobienie biżuterii, oraz inne techniki artystyczne, które pozwolą kreatywnie spędzić wolny czas.



6. Co mogłabyś doradzić osobom, które właśnie rozpoczynają swoją przygodę z rękodziełem?

Życzę Wam Wytrwałości, wielu pomysłów – nie kończących się, 
radości z tego o robicie, satysfakcji z własnej pracy. Uśmiechu ;-) 



Jeśli chcielibyście lepiej poznać Angelikę i Jej fantastyczną "Retro szafę" 
koniecznie zajrzyjcie na Jej stronę internetową ---> klik ... 
gdzie działa także sklepik internetowy z pięknymi, ręcznie wykonanymi przedmiotami. 
Znajdziecie tam również informacje o prowadzonych przez naszego 
Gościa warsztatach i różnego rodzaju wydarzeniach artystycznych. 
Prace Angeliki można także podziwiać na Jej blogu ---> klik ...
Serdecznie zapraszamy Was także do odwiedzenia osobiście Retro Szafy. 




Sklep mieści się w Katruzach przy ul. 3 Maja 11/1. Naprawdę warto!


1 komentarz:

dziękujemy, że jesteś z nami :) - DT PC

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...